drukuj 2005-08-31
Regulamin organizacyjny BPPWŁ w Łodzi (tekst ujednolicony)
Regulamin organizacyjny Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi

I. Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin Organizacyjny Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, zwany dalej "Regulaminem" określa:

1. zasady kierowania Biurem Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, zwanego dalej "Biurem",
2. strukturę organizacyjną Biura,
3. zakres działania komórek organizacyjnych Biura.

§ 2.

1. Biuro jest wojewódzką samorządową jednostką budżetową działającą na podstawie statutu nadanego uchwałą Nr 43/99 Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 12 kwietnia 1999 r.
2. Pracownicy Biura są pracownikami samorządowymi zatrudnianymi na podstawie umowy o pracę.

§ 3.

Nadzór nad działalnością Biura sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego.

II. Zasady kierowania Biurem.

§ 4.

Działalnością Biura kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy dyrektora i głównego księgowego.
W czasie nieobecności dyrektora pracą Biura kieruje zastępca dyrektora.

§ 5.

Do kompetencji dyrektora Biura należy w szczególności:

1. organizowanie pracy Biura,
2. reprezentowanie Biura na zewnątrz,
3. podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowania Biura,
4. ustalanie planów pracy Biura ,
5. prowadzenie polityki finansowej i dysponowanie środkami finansowymi,
6. prowadzenie polityki personalnej i wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Biura,
7. wydawanie zarządzeń,
8. udzielanie pełnomocnictw i upoważnień,
9. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla dyrektora przez ustawy, statut Biura oraz uchwały Sejmiku i Zarządu Województwa Łódzkiego.

§ 6.

Zastępca dyrektora koordynuje i nadzoruje działalność Biura w zakresie realizacji zadań Biura ujętych w rocznym planie pracy, a w szczególności:

1. analizuje przepisy prawne w zakresie działalności Biura,
2. przydziela tematy opracowań poszczególnym pracowniom,
3. kieruje przepływem informacji i materiałów między pracowniami,
4. sprawuje systematyczny nadzór nad realizacją planu pracy, podejmując działania zapobiegawcze w razie wystąpienia zagrożeń w terminowej realizacji planu,
5. sporządza sprawozdania z realizacji planu pracy.

§ 7.

Główny księgowy odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową oraz realizację budżetu Biura oraz przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w Biurze, a w szczególności:

1. opracowuje projekt planu finansowego Biura i jego zmian,
2. dokonuje kontrasygnaty czynności prawnych, z których wynika zobowiązanie finansowe,
3. prowadzi kontrolę wstępną operacji gospodarczych dokonywanych w Biurze,
4. analizuje wykonanie planu finansowego,
5. sporządza sprawozdania finansowe
6. organizuje i nadzoruje prawidłowy obieg i kontrolę dokumentów księgowych,
7. organizuje i nadzoruje pracę Zespołu Finansowego

III. Struktura organizacyjna Biura.

§ 8.

1. Komórkami organizacyjnymi Biura są pracownie, zespoły i samodzielne stanowiska.
2. W skład Biura wchodzą następujące komórki organizacyjne , używające wymienionych symboli:

         1. Generalny Projektant - GP
         2. Radca Prawny - RP
         3. Pracownia Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych - PZ
         4. Pracownia Zagospodarowania Terenów Otwartych - PO
         5. Pracownia Transportu i Infrastruktury Technicznej - PT
         6. Pracownia Monitoringu - PM
         7. Stanowisko ds. Opiniowania Planów Miejscowych i Studiów - SO
         8. Zespół Administracyjny - ZA
         9. Zespół Finansowy - Z F
3. Podporządkowanie komórek organizacyjnych dyrektorowi , zastępcy dyrektora i głównemu księgowemu określa schemat struktury organizacyjnej stanowiący załącznik do Regulaminu.

§ 9.

1. Pracą komórek organizacyjnych wymienionych w § 8 ust.2 pkt. 3-8 kierują kierownicy. W komórkach tych mogą być tworzone stanowiska zastępców kierowników.
2. Pracą Zespołu Finansowego kieruje główny księgowy.
3. W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jej pracą kieruje zastępca kierownika lub wyznaczony pracownik

IV. Zakresy działania komórek organizacyjnych

§ 10.

Do zakresu działania Generalnego Projektanta należy w szczególności:

1. kierowanie, nadzór i koordynacja realizacji opracowań studialnych i projektowych wykonywanych w Pracowniach: Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych, Zagospodarowania Terenów Otwartych oraz Transportu i Infrastruktury Technicznej,
2. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
3. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa,
4. koordynacja prac związanych z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych.

§ 11.

Do zakresu działania Radcy Prawnego należy w szczególności:

1. opracowywanie lub opiniowanie projektów zarządzeń dyrektora Biura,
2. opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów prawnych administracji publicznej,
3. opiniowanie projektów umów i porozumień,
4. udzielanie pomocy prawnej w zakresie stosowania i interpretacji przepisów prawnych,
5. pełnienie zastępstwa sądowego.

§ 12.

Do zakresu działania Pracowni Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych należy w szczególności:

1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych dla terenów zurbanizowanych oraz innych opracowań z zakresu demografii, sieci osadniczej województwa, środowiska kulturowego i infrastruktury społecznej,
2. sporządzanie opracowań planistycznych dla obszaru metropolitalnego, terenów styków województw i innych opracowań problemowych,
3. prowadzenie analiz i wykonywanie opracowań związanych z programami i koncepcjami krajowymi w zagospodarowaniu przestrzennym
4. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
5. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa ,
6. prowadzenie analiz i realizacja opracowań wynikających z programów wojewódzkich w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
7. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych na terenach zurbanizowanych,
8. opiniowanie projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie demografii, sieci osadniczej województwa, środowiska kulturowego i infrastruktury społecznej.

§ 13.

Do zakresu działania Pracowni Zagospodarowania Terenów Otwartych należy w szczególności:

1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych dla terenów otwartych oraz innych opracowań z zakresu środowiska przyrodniczego, rolnictwa oraz turystyki i rekreacji,
2. sporządzanie opracowań planistycznych problemowych wynikających z programów i koncepcji krajowych w zagospodarowaniu przestrzennym, dla terenów otwartych,
3. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
4. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
5. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych na terenach otwartych,
6. prowadzenie analiz i realizacja opracowań wynikających z programów wojewódzkich w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
7. opiniowania projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie środowiska przyrodniczego, rolnictwa oraz turystyki i rekreacji.

§ 14.

Do zakresu działania Pracowni Transportu i Infrastruktury Technicznej należy:

1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych, z zakresu sieci drogowej i kolejowej, komunikacji zbiorowej, transportu intermodalnego i infrastruktury technicznej,
2. prowadzenie analiz i wykonywanie opracowań związanych z programami i koncepcjami krajowymi i wojewódzkimi, w zakresie transportu i infrastruktury technicznej,
3. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa i ocena zgodności opracowań planistycznych z tym planem w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
4. analiza strategii rozwojowych i opracowań studialnych gmin i powiatów samorządowych województwa dotyczących transportu i infrastruktury technicznej,
5. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych w zakresie transportu i infrastruktury technicznej,
6. opiniowanie projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie transportu i infrastruktury technicznej.

§ 15.

Do zakresu działania Pracowni Monitoringu należy:

1. monitorowanie zmian w zagospodarowaniu przestrzennym w oparciu o plan zagospodarowania przestrzennego województwa, studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gmin i plany miejscowe z obszaru województwa,
2. prowadzenie analiz w zakresie gospodarki przestrzennej i planowania przestrzennego w gminach i powiatach województwa,
3. opracowywanie i udostępnianie informacji z zakresu planowania przestrzennego i gospodarki przestrzennej z obszaru województwa,
4. prowadzenie archiwum Biura, składnicy map i materiałów kartograficznych oraz udostępnianie materiałów dla potrzeb realizacji opracowań planistycznych,
5. zarządzanie i administrowanie logiczną siecią komputerową Biura, sprzętem komputerowym i oprogramowaniem .

§ 16.

Do zakresu działania Stanowiska ds. Opiniowania Planów Miejscowych i Studiów należy w szczególności:

1. koordynacja prac nad sporządzaniem materiałów do studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
2. opracowywanie opinii do projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
3. opracowywanie wniosków i opinii do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
4. przygotowywanie opinii i wniosków do podpisu dyrektora Biura,
5. organizacja posiedzeń zespołu ds. opiniowania .

§ 17.

Do zakresu działania Zespołu Finansowego należy w szczególności:

1. opracowywanie projektu planu finansowego Biura i jego zmian,
2. sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
3. organizowanie i nadzorowanie zabezpieczenia środków finansowych,
4. prowadzenie ewidencji księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5. regulowanie należności zgodnie z zatwierdzonymi dokumentami oraz prowadzenie rozliczeń należności i zobowiązań,
6. naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń pracowników,
7. naliczanie i rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
8. wystawienie zaświadczeń o zarobkach dla aktualnych i byłych pracowników w celu naliczenia kapitału początkowego lub ustalenia prawa do emerytury albo renty,
9. prowadzenie obsługi kasowej Biura,
10. prowadzenie obsługi kont bankowych Biura.

§ 18.

Do zakresu działania Zespołu Administracji należy:

1. prowadzenie spraw organizacyjnych Biura, w tym opracowywanie dokumentów określających organizację i funkcjonowanie Biura, przygotowywanie projektów i prowadzenie ewidencji zarządzeń dyrektora Biura, regulaminów, instrukcji i innych aktów normatywnych,
2. organizowanie pracy biurowej zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
3. obsługa organizacyjna narad i zebrań,
4. prowadzenie ewidencji pieczątek i pieczęci urzędowych,
5. prowadzenie akt osobowych i dokumentacji dotyczącej spraw pracowniczych związanych z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy pracowników Biura,
6. przygotowywanie i ewidencja umów cywilnoprawnych,
7. obsługa sekretariatu Biura,
8. przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji nadchodzącej do Biura oraz wysyłanie korespondencji wychodzącej,
9. doręczanie korespondencji kierownikom komórek organizacyjnych po dekretacji przez dyrektora Biura,
10. prenumerata gazet i czasopism,
11. prowadzenie zbiorów Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego,
12. realizacja zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych i ustawy o ochronie danych osobowych ,
13. prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Biura,
14. prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w Biurze przez organy uprawnione do kontroli,
15. zaopatrywanie Biura w sprzęt, wyposażenie i materiały biurowe,
16. organizowanie i nadzorowanie prac remontowych, napraw i konserwacji,
17. prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, programów komputerowych oraz kart wyposażenia osobistego pracowników Biura,
18. nadzór nad zabezpieczeniem mienia Biura ,
19. prowadzenia spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Biura,
20. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją i ubezpieczeniem samochodu służbowego,
21. prowadzenie spraw związanych z wynajmem i eksploatacją lokalu Biura,
22. organizowanie i ewidencja działalności socjalnej dla pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów byłych pracowników Biura,
23. wykonywanie kserokopii, światłokopii, bindowanie, laminowanie opracowań planistycznych wykonywanych Biurze,
24. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
25. zapewnienie utrzymania czystości i porządku w lokalu Biura,


§ 19.

Szczegółowy podział zadań między pracowników określają zakresy czynności powierzane przez dyrektora Biura na wniosek kierowników komórek organizacyjnych.
V. Postanowienia końcowe

§ 20.

1. Pisma wychodzące na zewnątrz Biura podpisuje dyrektor Biura.
2. Dokumenty przedkładane do podpisu dyrektorowi Biura powinny być uprzednio zaparafowane na kopii przez:
3.
  • przygotowującego je pracownika i kierownika komórki organizacyjnej,
  • zastępcę dyrektora – w przypadku opiniowania planów miejscowych oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  • radcę prawnego – w przypadku projektów aktów prawnych oraz innych spraw wymagających opinii prawnej,
  • głównego księgowego – gdy z czynności prawnej wynika zobowiązanie finansowe (kontrasygnata).

§ 21.

1. Z dniem wejścia w życie niniejszego regulaminu traci moc Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Przewodniczącego Zarządu Województwa Łódzkiego
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2002 r

Data utworzenia:
2005-08-31 12:30:00
Autor:
Szałowski Jakub
Data modyfikacji:
2005-08-31 12:30:00
Zmodyfikował:
Szałowski Jakub
Wersja: