Biuletyn Informacji Publicznej Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego
Wersja: 1
Data utworzenia: 2005-08-31 12:30:00
Autor: Szałowski Jakub
Data modyfikacji: 1970-01-01 01:00:00
Zmodyfikował(a): unknow
Regulamin organizacyjny BPPWŁ w Łodzi (tekst ujednolicony)
Regulamin organizacyjny Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi
I. Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, zwany dalej "Regulaminem" określa:1. zasady kierowania Biurem Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, zwanego dalej "Biurem",
2. strukturę organizacyjną Biura,
3. zakres działania komórek organizacyjnych Biura.
§ 2.
1. Biuro jest wojewódzką samorządową jednostką budżetową działającą na podstawie statutu nadanego uchwałą Nr 43/99 Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 12 kwietnia 1999 r.
2. Pracownicy Biura są pracownikami samorządowymi zatrudnianymi na podstawie umowy o pracę.
§ 3.
Nadzór nad działalnością Biura sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego.
II. Zasady kierowania Biurem.
§ 4.
Działalnością Biura kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy dyrektora i głównego księgowego.W czasie nieobecności dyrektora pracą Biura kieruje zastępca dyrektora.
§ 5.
Do kompetencji dyrektora Biura należy w szczególności:1. organizowanie pracy Biura,
2. reprezentowanie Biura na zewnątrz,
3. podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowania Biura,
4. ustalanie planów pracy Biura ,
5. prowadzenie polityki finansowej i dysponowanie środkami finansowymi,
6. prowadzenie polityki personalnej i wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Biura,
7. wydawanie zarządzeń,
8. udzielanie pełnomocnictw i upoważnień,
9. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla dyrektora przez ustawy, statut Biura oraz uchwały Sejmiku i Zarządu Województwa Łódzkiego.
§ 6.
Zastępca dyrektora koordynuje i nadzoruje działalność Biura w zakresie realizacji zadań Biura ujętych w rocznym planie pracy, a w szczególności:
1. analizuje przepisy prawne w zakresie działalności Biura,
2. przydziela tematy opracowań poszczególnym pracowniom,
3. kieruje przepływem informacji i materiałów między pracowniami,
4. sprawuje systematyczny nadzór nad realizacją planu pracy, podejmując działania zapobiegawcze w razie wystąpienia zagrożeń w terminowej realizacji planu,
5. sporządza sprawozdania z realizacji planu pracy.
§ 7.
Główny księgowy odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową oraz realizację budżetu Biura oraz przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w Biurze, a w szczególności:
1. opracowuje projekt planu finansowego Biura i jego zmian,
2. dokonuje kontrasygnaty czynności prawnych, z których wynika zobowiązanie finansowe,
3. prowadzi kontrolę wstępną operacji gospodarczych dokonywanych w Biurze,
4. analizuje wykonanie planu finansowego,
5. sporządza sprawozdania finansowe
6. organizuje i nadzoruje prawidłowy obieg i kontrolę dokumentów księgowych,
7. organizuje i nadzoruje pracę Zespołu Finansowego
III. Struktura organizacyjna Biura.
§ 8.
1. Komórkami organizacyjnymi Biura są pracownie, zespoły i samodzielne stanowiska.
2. W skład Biura wchodzą następujące komórki organizacyjne , używające wymienionych symboli:
1. Generalny Projektant - GP
2. Radca Prawny - RP
3. Pracownia Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych - PZ
4. Pracownia Zagospodarowania Terenów Otwartych - PO
5. Pracownia Transportu i Infrastruktury Technicznej - PT
6. Pracownia Monitoringu - PM
7. Stanowisko ds. Opiniowania Planów Miejscowych i Studiów - SO
8. Zespół Administracyjny - ZA
9. Zespół Finansowy - Z F
3. Podporządkowanie komórek organizacyjnych dyrektorowi , zastępcy dyrektora i głównemu księgowemu określa schemat struktury organizacyjnej stanowiący załącznik do Regulaminu.
§ 9.
1. Pracą komórek organizacyjnych wymienionych w § 8 ust.2 pkt. 3-8 kierują kierownicy. W komórkach tych mogą być tworzone stanowiska zastępców kierowników.
2. Pracą Zespołu Finansowego kieruje główny księgowy.
3. W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jej pracą kieruje zastępca kierownika lub wyznaczony pracownik
IV. Zakresy działania komórek organizacyjnych
§ 10.
Do zakresu działania Generalnego Projektanta należy w szczególności:1. kierowanie, nadzór i koordynacja realizacji opracowań studialnych i projektowych wykonywanych w Pracowniach: Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych, Zagospodarowania Terenów Otwartych oraz Transportu i Infrastruktury Technicznej,
2. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
3. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa,
4. koordynacja prac związanych z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych.
§ 11.
Do zakresu działania Radcy Prawnego należy w szczególności:1. opracowywanie lub opiniowanie projektów zarządzeń dyrektora Biura,
2. opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów prawnych administracji publicznej,
3. opiniowanie projektów umów i porozumień,
4. udzielanie pomocy prawnej w zakresie stosowania i interpretacji przepisów prawnych,
5. pełnienie zastępstwa sądowego.
§ 12.
Do zakresu działania Pracowni Zagospodarowania Terenów Zurbanizowanych należy w szczególności:
1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych dla terenów zurbanizowanych oraz innych opracowań z zakresu demografii, sieci osadniczej województwa, środowiska kulturowego i infrastruktury społecznej,
2. sporządzanie opracowań planistycznych dla obszaru metropolitalnego, terenów styków województw i innych opracowań problemowych,
3. prowadzenie analiz i wykonywanie opracowań związanych z programami i koncepcjami krajowymi w zagospodarowaniu przestrzennym
4. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
5. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa ,
6. prowadzenie analiz i realizacja opracowań wynikających z programów wojewódzkich w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
7. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych na terenach zurbanizowanych,
8. opiniowanie projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie demografii, sieci osadniczej województwa, środowiska kulturowego i infrastruktury społecznej.
§ 13.
Do zakresu działania Pracowni Zagospodarowania Terenów Otwartych należy w szczególności:1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych dla terenów otwartych oraz innych opracowań z zakresu środowiska przyrodniczego, rolnictwa oraz turystyki i rekreacji,
2. sporządzanie opracowań planistycznych problemowych wynikających z programów i koncepcji krajowych w zagospodarowaniu przestrzennym, dla terenów otwartych,
3. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
4. ocena zgodności opracowań planistycznych z planem zagospodarowania przestrzennego województwa w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
5. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych na terenach otwartych,
6. prowadzenie analiz i realizacja opracowań wynikających z programów wojewódzkich w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
7. opiniowania projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie środowiska przyrodniczego, rolnictwa oraz turystyki i rekreacji.
§ 14.
Do zakresu działania Pracowni Transportu i Infrastruktury Technicznej należy:
1. sporządzanie opracowań studialnych i projektowych, z zakresu sieci drogowej i kolejowej, komunikacji zbiorowej, transportu intermodalnego i infrastruktury technicznej,
2. prowadzenie analiz i wykonywanie opracowań związanych z programami i koncepcjami krajowymi i wojewódzkimi, w zakresie transportu i infrastruktury technicznej,
3. aktualizacja planu zagospodarowania przestrzennego województwa i ocena zgodności opracowań planistycznych z tym planem w zakresie wymienionym w pkt. 1 niniejszego paragrafu,
4. analiza strategii rozwojowych i opracowań studialnych gmin i powiatów samorządowych województwa dotyczących transportu i infrastruktury technicznej,
5. koordynacja problematyki związanej z zadaniami dla realizacji ponadlokalnych celów publicznych w zakresie transportu i infrastruktury technicznej,
6. opiniowanie projektów opracowań planistycznych z obszaru województwa w zakresie transportu i infrastruktury technicznej.
§ 15.
Do zakresu działania Pracowni Monitoringu należy:1. monitorowanie zmian w zagospodarowaniu przestrzennym w oparciu o plan zagospodarowania przestrzennego województwa, studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gmin i plany miejscowe z obszaru województwa,
2. prowadzenie analiz w zakresie gospodarki przestrzennej i planowania przestrzennego w gminach i powiatach województwa,
3. opracowywanie i udostępnianie informacji z zakresu planowania przestrzennego i gospodarki przestrzennej z obszaru województwa,
4. prowadzenie archiwum Biura, składnicy map i materiałów kartograficznych oraz udostępnianie materiałów dla potrzeb realizacji opracowań planistycznych,
5. zarządzanie i administrowanie logiczną siecią komputerową Biura, sprzętem komputerowym i oprogramowaniem .
§ 16.
Do zakresu działania Stanowiska ds. Opiniowania Planów Miejscowych i Studiów należy w szczególności:1. koordynacja prac nad sporządzaniem materiałów do studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
2. opracowywanie opinii do projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
3. opracowywanie wniosków i opinii do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
4. przygotowywanie opinii i wniosków do podpisu dyrektora Biura,
5. organizacja posiedzeń zespołu ds. opiniowania .
§ 17.
Do zakresu działania Zespołu Finansowego należy w szczególności:
1. opracowywanie projektu planu finansowego Biura i jego zmian,
2. sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
3. organizowanie i nadzorowanie zabezpieczenia środków finansowych,
4. prowadzenie ewidencji księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5. regulowanie należności zgodnie z zatwierdzonymi dokumentami oraz prowadzenie rozliczeń należności i zobowiązań,
6. naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń pracowników,
7. naliczanie i rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
8. wystawienie zaświadczeń o zarobkach dla aktualnych i byłych pracowników w celu naliczenia kapitału początkowego lub ustalenia prawa do emerytury albo renty,
9. prowadzenie obsługi kasowej Biura,
10. prowadzenie obsługi kont bankowych Biura.
§ 18.
Do zakresu działania Zespołu Administracji należy:1. prowadzenie spraw organizacyjnych Biura, w tym opracowywanie dokumentów określających organizację i funkcjonowanie Biura, przygotowywanie projektów i prowadzenie ewidencji zarządzeń dyrektora Biura, regulaminów, instrukcji i innych aktów normatywnych,
2. organizowanie pracy biurowej zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
3. obsługa organizacyjna narad i zebrań,
4. prowadzenie ewidencji pieczątek i pieczęci urzędowych,
5. prowadzenie akt osobowych i dokumentacji dotyczącej spraw pracowniczych związanych z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy pracowników Biura,
6. przygotowywanie i ewidencja umów cywilnoprawnych,
7. obsługa sekretariatu Biura,
8. przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji nadchodzącej do Biura oraz wysyłanie korespondencji wychodzącej,
9. doręczanie korespondencji kierownikom komórek organizacyjnych po dekretacji przez dyrektora Biura,
10. prenumerata gazet i czasopism,
11. prowadzenie zbiorów Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego,
12. realizacja zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych i ustawy o ochronie danych osobowych ,
13. prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Biura,
14. prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w Biurze przez organy uprawnione do kontroli,
15. zaopatrywanie Biura w sprzęt, wyposażenie i materiały biurowe,
16. organizowanie i nadzorowanie prac remontowych, napraw i konserwacji,
17. prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, programów komputerowych oraz kart wyposażenia osobistego pracowników Biura,
18. nadzór nad zabezpieczeniem mienia Biura ,
19. prowadzenia spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Biura,
20. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją i ubezpieczeniem samochodu służbowego,
21. prowadzenie spraw związanych z wynajmem i eksploatacją lokalu Biura,
22. organizowanie i ewidencja działalności socjalnej dla pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów byłych pracowników Biura,
23. wykonywanie kserokopii, światłokopii, bindowanie, laminowanie opracowań planistycznych wykonywanych Biurze,
24. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
25. zapewnienie utrzymania czystości i porządku w lokalu Biura,
§ 19.
Szczegółowy podział zadań między pracowników określają zakresy czynności powierzane przez dyrektora Biura na wniosek kierowników komórek organizacyjnych.V. Postanowienia końcowe
§ 20.
1. Pisma wychodzące na zewnątrz Biura podpisuje dyrektor Biura.
2. Dokumenty przedkładane do podpisu dyrektorowi Biura powinny być uprzednio zaparafowane na kopii przez:
3.
- przygotowującego je pracownika i kierownika komórki organizacyjnej,
- zastępcę dyrektora – w przypadku opiniowania planów miejscowych oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- radcę prawnego – w przypadku projektów aktów prawnych oraz innych spraw wymagających opinii prawnej,
- głównego księgowego – gdy z czynności prawnej wynika zobowiązanie finansowe (kontrasygnata).
§ 21.
1. Z dniem wejścia w życie niniejszego regulaminu traci moc Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Przewodniczącego Zarządu Województwa Łódzkiego
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2002 r