Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 14 dni na zapewnienie dostępności w zakresie zawartym we wniosku. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny. W zawiadomieniu podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku.
Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można składać w następujący sposób:
- w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej”
- osobiście w sekretariacie Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi – na VII piętrze budynku przy Al. Piłsudskiego 12, od poniedziałku do piątku w godzinach : 7.30 – 15.30
- drogą pocztową na adres: Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź.
- drogą elektroniczną
- na adres: sekretariat@bppwl.lodzkie.pl (w temacie e-maila proszę wpisać „Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej”
- poprzez ePUAP: /BPPWL_Lodz/skrytka
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Pobierz załącznik:
- Data utworzenia:
- 2022-10-20 10:38:13
- Autor:
- Szałowski Jakub
- Data modyfikacji:
- 2022-10-20 10:43:31
- Zmodyfikował:
- Szałowski Jakub
- Wersja: